• Inago

Proč jít do influencer marketingu ?

Aktualizace: bře 4

Influenceři si v poslední době ukusují stále více reklamního prostoru, který dříve ovládala tradiční média. Ti nejúspěšnější kolem sebe dokázali vytvořit komunitu několika stovek tisíc lidí, kterou jim často závidí i zavedené inzerční platformy. Jak ale vysvětlit, co pojem influencer znamená a co vám tato osoba dokáže přinést?




Pod pojmem influencer si můžeme představit člověka, který má vliv na určitou skupinu lidí a často se objevuje v souvislosti se sociálními sítěmi. Tito lidé vytváří obsah inspirovaný svým životem a dávají ho ke konzumaci všem svých fanouškům v reálném čase. Právě tato bezprostřednost a možnost nahlédnutí do soukromí se stala doslova hitem nejen mezi dnešní generací.


Jednou z mnoha výhod influencer marketingu je právě důvěra. Až 90 % zákazníků věří svému influencerovi a svou důvěru dál přenáší i na samotný produkt, který je jím propagovaný. To jsou velmi hodnotná a rychle rostoucí čísla, která v běžném reklamním kanálu nikdy nezískáte. Jedním příspěvkem tak získáte přístup k celé skupině publika kterou kolem sebe influencer dlouhá léta vytváří a které mu důvěřuje. Další výhodou je beze sporu nižší finanční náročnost této reklamy a tím pádem i poměrně vysoký konverzní poměr, snadné měření zásahu a přehledné vyhodnocování.





Spolupráce s influencerem může mít mnoho podob. Tou nejzákladnější je barter, ve kterém společnost poskytne zdarma své produkty nebo služby a influencer je na oplátku propaguje ve svém kanálu. S touto variantou se hodí oslovit až středně velké influencery, kteří mají vybudovanou základnu fanoušků ale zatím nemají přesně stanovenou svoji cenu. Významnější influenceři s větším dosahem pak dávají přednost placené spolupráci, kdy kromě výrobků dostanou za propagaci i finanční obnos. Samozřejmě i v tomto případě záleží na tom, jaký produkt nabízíte. Pokud prodáváte auta a nabídnete na rok užívání zdarma, skočí po této nabídce téměř každý nezávisle na tom, jestli je podpořena penězi.






Influencer buduje tvář značky a určuje, jak ji budou lidé v jeho okruhu vnímat. Ať už se rozhodnete pro jednorázovou nebo dlouhodobou spolupráci, vždy je zásadní vybrat si člověka, který se ztotožňuje s principy vaší společnosti a má k vám blízko tématikou svého obsahu, protože propagace musí v první řadě působit přirozeně. Lidé musí uvěřit, že zkušenosti s produktem, které influencer předává jsou reálné a postavené na dlouhodobé osobní zkušenosti. Nezapomínejte ale, že v online světem to nekončí. Influencera, se kterým spolupracujete, můžete využít také na firemních eventech jako například otevření nového showroomu nebo provozovny, při focení nebo natáčení firemního videa a podobně.




Artboard 2_1.5x.png
  • White Instagram Icon
  • White LinkedIn Icon
  • White Facebook Icon